چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم ؟

چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم ؟

4.7
(7)

چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم ؟

چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم ؟برای رفع ایراد یونیت درام دستگاه فتوکپی خود می توانید با نمایندگی خدمات پس از فروش فتوکپی تماس بگیرید. دقیقاً مانند یک وسیله نقلیه موتوری ، یک دستگاه فتوکپی به نگهداری و تعمیرات اساسی و منظم نیاز دارد تا بتواند فتوکپی های خوبی را ارائه داده و اسناد را با کیفیت بالایی چاپ کند.

آیا به یک تعمیرکار دستگاه فتوکپی ماهر نیازمندید؟

از طریق پر کردن فرم درخواست کارشناس و یا تماس با شمار های درج شده در ستون بالای سایت می توانید. ما را از درخواست سرویس مورد نظرتان مطلع کنید. و کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت. و پس از انجام هماهنگی های لازم جهت تعیین وقت به محل شما می آیند.

جالب است بدانید که یک درام فتوکپی مانند قلب فتوکپی است. درام از یک نور فشرده استفاده می کند. که باعث می شود درام فتوکپی ها به شکلی واکنش نشان دهند که الکتریسیته کند. هنگام تمیز کردن دو نوع درام وجود دارد:(چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم ؟). مواردی که می توان آن ها را تمیز کرد و مواردی که تمیز نمی شوند. بنابراین باید جایگزین شوند نه اینکه فقط تمیز شوند.


در چه شرایطی باید درام را تمیز کرد؟(چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم ؟)

اگر چاپگر شما صفحات را لکه دار می کند ، احتمالاً باید درام تونر را جایگزین کنید. اما ، برای صرفه جویی در هزینه ، بهتر است ابتدا تمیز کردن آن را امتحان کنید. اگرچه باید مراقب باشید که به طور مداوم به درام آسیب نرسانید. این را هم بدانید که با آلودگی های سمی دست به کار خواهید شد. بنابراین حتما از دستکش های محافظ استفاده کنید. از تماس مواد با چشمانتان خودداری کنید و با دقت پیش بروید.

موارد مورد نیاز شما(چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم ؟)

گوش پاک کن
الکل
دستکش

چطور درام دستگاه کپی را تمیز کنیم؟(چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم ؟)

قبل از شروع ، دستگاه کپی را خاموش کرده و آن را جدا کنید : ابتدا سلامتی و ایمنی! تمیز کردن فتوکپی در حالی که روشن است، واقعاً خطرناک است و می تواند باعث شکستگی دستگاه شود و یا به شما آسیب جدی وارد کند. پس از خاموش کردن دستگاه ، آن را جدا کرده و تمام کابل ها را جدا کنید. همچنین مطمئن شوید که نور بیش از حد در اتاق وجود ندارد ، زیرا درام دارای نور قابل توجهی است. نور یک لامپ اداری باید خوب باشد. واحد درام را پیدا کرده و آن را بردارید، اکثر فتوکپی ها تمایل دارند که درام را در همان مکان قرار دهند و به یک کارتریج معروف به “کارتریج تونر” وصل کنند. هنگام برداشتن درام بسیار احتیاط کنید و به آن فشار وارد نکتید! زیرا ممکن است به یک درام شکسته و در نتیجه بی فایده منجر شود.


برای انجام این کار ، دستورالعمل های مربوط به دستگاه خاص خود را دنبال کنید.(چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم ؟)

این موارد را می توان در داخل جلد یا در دفترچه راهنما یافت. اگر نمی توانید کتابچه راهنمای کاربر خود را پیدا کنید، با استفاده از سرچ کردن مدل سازنده و شماره مدل در گوگل می توانید برخی از نتایج ممکن را پیدا کنید. اگر به تازگی از چاپگر استفاده کرده اید ، برخی از قسمت ها ممکن است داغ باشند ، بنابراین با احتیاط وارد شوید.

در صورت ریختن تونر ، درام را بر روی یک سطح صاف با یک ورق کاغذ یکبار مصرف یا پارچه قرار دهید. بهتر است از دستکش و لباس های محافظ دیگر مانند ماسک جراحی استفاده کنید ، زیرا تونر یک ماده سمی بوده و به طور بالقوه یک ماده سرطان زا است.

 در حالی که به سطح آن نگاه می کنید برگه را بچرخانید تا علامت روی درام مطابق با نمونه چاپ را پیدا کنید.(چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم ؟)

پس از آن که درام خود را با موفقیت تمیز کرده اید ، هرگونه سایش یا علائم نیاز به تعویض را بررسی کنید. اگر همه چیز خوب است ، کارتریج را دوباره به دستگاه فتوکپی وصل کنید و کابل های برق را دوباره برقرار کنید. برای اطمینان از بهترین چاپ های ممکن ، یک برگه آزمایشی را چاپ کنید. برخی از چاپگرها دارای کارتریج های درام مجهز به مکانیزم تمیز کردن خود هستند. یک بار در ماه یا همین حدود ، این مکانیزم را اجرا کنید تا درام در حالت کار مناسب قرار گیرد.

برای تمیز کردن درام به صورت دستی ، سطح آن (یا فقط محلی که دارای علائم مشکوک است) را با یک گوش پاک کن پنبه پاک کنید. گوش پاک کن می تواند خشک باشد. برای قدرت تمیز کردن اضافی ، آن را در الکل فرو کنید ، سپس با دقت تمیز کنید اما از حرکات سر یع یا پاک کننده استفاده نکنید ، که ممکن است به درام آسیب برساند.


نحوه ی پاک کردن درام دستگاه کپی با استفاده از دستگاه خلا(چگونه درام دستگاه کپی را تمیز کنیم ؟)

برای دسترسی به فضای داخلی دستگاه کپی ، دریچه را باز کنید. روی قفل کارتریج تونر فشار داده و کارتریج تونر را بردارید. با استفاده از یک برس نرم و اتصال شلنگ روی خلاء ، تمام گرد و غبارهای تونر را از محل پاک کنید. در کنار کارتریج تونر درام فلزی قرار دارد. فقط قوطی را در حالت ایستاده نگه دارید تا از ریزش مایعات جلوگیری شود. تیغه درام را با برس نرم بزنید تا گرد و غبار از بین برود. درام تونر را با پارچه ای نرم و بدون فیبر یا میکرو فیبر آغشته به مالش الکل پاک کنید.

هشدارها

درام را با انگشتان خود لمس نکنید ، زیرا ممکن است به طور دائمی به آن آسیب برسانید. همچنین سعی نکنید آن را با هر شی تیز تمیز کنید. چراغ روشنایی را بر روی درام مستقیم بازتاب ندهید، زیرا این امر می تواند توانایی های نور رسانای آن را به خطر بیاندازد. درام را با دست های لخت خود لمس نکنید ، زیرا لکه ها می توانند در چاپ مناسب اختلال ایجاد کنند.

درام را با پارچه ای خشک یا خشن لمس نکنید ، زیرا باعث می شود درام را خش بردارد. نور چراغ ها را کم کنید و درام را بیرون بکشید.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Tags: , , , , , , , ,